;

Mengapa perjuangkan Khilafah? + eksklusif wallpaper


wallpaper 1280x800

1. Matlamat perjuangan yang sebenarnya adalah untuk mengembalikan semula kehidupan Islam. Dimana syariat Islam diterapkan secara kaffah (keseluruhan) daripada akar umbi yakni aqidah hinggalah pemerintahan negara.

2. Syariat Islam takkan dapat diterapkan secara kaffah tanpa ada entiti negara.

3. Contoh syariat Islam yang tak dapat diterapkan, hudud, dinar emas, ekonomi tanpa riba', dan banyak lagi. Syariat Islam ini hanya dapat diterapkan oleh sebuah negara.

4. Negara yang mengamalkan sistem pemerintahan penjajah (sekular) telah terbukti gagal menjaga rakyat. Umat Islam sengsara.. Paling ketara dari sisi ekonomi dgn krisis pembuangan kerja, pengangguran, sempitnya hidup dibelit hutang.

5. Dari aspek mahasiswa, belum bekerja dah disuruh untuk berhutang (ptptn, loan).

6. Hal ini sama sekali takkan berlaku jika kita hidup dalam sebuah negara yang menerapkan syariat Islam diterapkan secara kaffah. Umat Islam akan hidup mulia dengan syariah.

7. Sebab itulah kalimah al-Khilafah dilaungkan.. Agar kita semua sedar bahawa ada sinar harapan lagi untuk nasib umat Islam ini dibela..


Tiada Kemuliaan tanpa Islam
Tiada Islam tanpa syariat
Tiada syariat tanpa Daulah Khilafah



:: Corat-coret ::


Sebaik sahaja saya post topik ini, dengan tiba2 ramai pula yang masuk ke blog ni.. Dan yang peliknya semuanya dari negara luar.. tertanya2 juga benarkan dorg ni datang dari negara yang dinyatakan atau orang malaysia yang gunakan proxy?


Ehm.. Anyway, Welcome to my blog.


|

0 komen:

Post a Comment