;

Satu Khilafah adalah kemerdekaan sebenar (+ wallpaper edisi khas)



Assalamualikum...

Saban tahun apabila menyambut kemerdekaan, akan kedengaran orang-orang yang berkata "kita masih belum merdeka" atau "pimikiran kita masih terjajah"...

Ia.. Sememangnya apa yang dikatakan itu benar malah lebih besar dari itu, bukan sekadar "pemikiran" kita.. Malah secara umumnya pemikiran , perasaan dan sistem kehidupan kita masih tidak merdeka dan dibelenggu dengan racun sekularisma yang ditanam sejak "kemerdekaan palsu" dihadiahkan oleh British.

Hari ini, Islam yang diamalkan hanya terhad kepada Solat, Puasa, zakat, haji, nikah kawin, cerai... Ekonomi, politik, social, pendidikan, dan lain-lain semuanya berteraskan sistem sekular. Jika dibuat statistik, tidak lebih daripada 20% daripada hukum Islam dilaksanakan..

Umat Islam akan berterusan dibelenggu pemikiran, perasaan dan sistem yang mengaturnya (baca = tidak merdeka) selagi tiadanya transformasi secara pukal (kaffah) hingga Islam dikembalikan di dalam kehidupan.

"Kemerdekaan palsu" ini bukan hanya terjadi di Malaysia.. Malah seluruh negara-negara umat Islam.

Kemerdekaan yang hakiki hanya akan dicapai apabila umat Islam menjadi umat yang satu.. dipimpin oleh kepemimpinan yang satu yakni khalifah...Hidup dalm sebuah negara yang dikenali dengan Daulah Khilafah.

Seruan Jihad yang satu akan disahut oleh seluruh umat Islam menentang musuh-musuh Islam hingga mereka gentar dan Islam menjadi negara super power.Seluruh kehidupan Islam akan dilaksanakan dari segi ekonomi, politik, pendidikan, sosial dan lain-lain hingga keamanan dicapai untuk seluruh warga negaranya dan kemiskinan dibanteras..

Tidak mustahil kegemilangan Islam dizaman Umar Abd Aziz akan kembali dimana tiada umat Islam yang miskin dan semuanya menolak untuk menerima zakat.

Semuanya InsyaAllah boleh dicapai jika seruan 1 Khilafah kita laungkan bersama..

SATU KHILAFAH: SYARIAH DIDAHULUKAN MARDHATILLAH DIUTAMAKAN


Dibawah ini saya sertakan design wallpaper eksklusif untuk perjuangan 1 Khilafah.. InsyaAllah mampu menyerikan paparan di komputer anda sambil memberi inspirasi dan semangat untuk teruskan perjuangan..






|

2 komen:

Anonymous said...

Salam...
wa... boleh ana ambil utk diletakkan d blog ana,
http://1khilafah.wordpress.com/ ?

hehhe, ada kena mengena dengan blog ana nie...
syukran 4 the wallpapers

Anonymous said...

Jazakallah khair

1 Khilafah inshallah

Post a Comment